• 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ساختار Website RFP چگونه باید باشد؟
#1
مقدمه یا بررسی اجمالی از پروژه: در این قسمت می بایست اطلاعات حیاتی را که شرکت طراح بر اساس آن تصمیم اولیه خود را برای انتخاب می گیرد را وارد کنید، که آیا این پروژه ارزش وقت گذاشتن دارد یا خیر. اگر این قسمت را درست بنویسید شرکت طراح به خواندن Website RFP ادامه می دهد.
 

اطلاعات شرکت شما: در این قسمت شما شرکت خود را در یک یا دو پاراگراف معرفی می کنید. نیازی به نوشتن تاریخچه طولانی و توضیحات اضافی نیست، فقط به اندازه کافی اطلاعاتی را بنویسید که اگر کسی درباره کار شما نمی دانست بتواند درکی از آن پیدا کند.
 

مخاطبین شما: اینجا شما می بایست مخاطبین یا مشتریان خود را معرفی کنید. این قسمت اطلاعات مهم و با اهمیتی را به طراحان و توسعه دهنده گان وب سایت می دهد. مشخص کردن نوع مخاطبین تاثیر زیادی بر روی طراحی رابط کاربری و تجربه بازدید کننده گان دارد.
 

اهداف جدید یک وب سایت: در این قسمت شما اهداف اصای وب سایت خود را مشخص می کنید. سپس اهداف ثانوی و بعدی را لیست کنید. وب سایتی که به هدف فروش ساخته شده با وب سایتی که برای آموزش است کاملا ظاهر و عملکردی متفاوتی دارد.
 

وب سایت فعلی: در قسمت شما می بایست خیلی صادقانه بگویید مشکل وب سایت فعلی شما چیست. هر چه در این مورد دقیق تر باشید بهتر است. نگران نباشید شما بخاطر مشکلات وب سایت فعلی تان قضاوت نمی شوید.
 

قابلیت ها و عملکرد های وب سایت جدید: در این قسمت شما لیستی از قابلیت های اساسی وب سایت جدیدتان را می نویسید. هرچه در این قسمت هم دقیق باشید طراحان بهتر ارزیابی قیمت و محصول بهتر را ارائه می دهند. این قسمت از اهداف وب سایتتان متفاوت است و درباره (functionality) عمکردهای دقیق وب سایت است.
 

لیست خواسته های وب سایت جدید: در این قسمت شما لیستی از عملکردهای کم اهمیت تر را می نویسید. قابلیت های که نسبت به هزینه و زمان ممکن است برای سایت خود انتخاب کنید. جدا کردن این قسمت به شما قابلیت تصمیم گیری بهتری خواهد داد.
 

جزئیات تجاری: اگر وب سایت شما قابلیت تجارت الکترونیک دارد، شما می بایست لیستی از محصولات امروز را بدهید. البته این نیز مهم است شما پیشبینی کنید در آینده چه محصولاتی ممکن است به این لیست آیتم ها اضافه شود. تعداد آیتم های شما بطور مستقیم در طراحی، پشتیبانی و هزینه هایتان تاثیر دارد. پس حتما نگاهی به آینده هم داشته باشید.
 

جزئیات بودجه: شما در این قسمت مقدار بودجه، نحوه پرداخت و محدودیت های احتمالی مرتبط را بیان می کنید.
 

پاسخ پروپوزال: شما در این قسمت فهرستی از مواردی که انتظار دارید شرکت طراح در پاسخ به پروپوزال ارائه دهد ارائه می دهید. هر شرکت طراحی و توسعه وب سایت روند کاری متفاوتی دارد. ارائه چنین فهرستی در یافتن پاسخی واضح که به تصمیم گیری شما کمک کند بسیار کمک می کند.
 

Website RFP و زمانبندی پروژه: در این قسمت شما در مورد دوره ها و زمانبدنی های پروژه و زمان پایانی آن صحبت می کنید. همچنین لازم است که به شرکت طراح بگویید که چه زمانی شما تصمیم گیری و انتخاب خود را به آنها اعلام می کنید. توجه داشته باشید که زمانبندی های شما واقع بینانه باشد.
 

چطور بنویسیم؟
حالا شما یک سری اطلاعات پایه یی درباره اینکه یک Website RFP چه ساختاری باید داشته باشد دارید. حالا شما با این اطلاعات آماده اید یک درخواست نو بنویسید. شما می خواهید وقتی که Website RFP دریافت شد مورد توجه قرار گیرید و از دیگران بهتر، متفاوت تر و گویا تر باشد. کیفیت درخواست شما می تواند مختلف باشد و این بستگی به شما دارد که چقدر می خواهید روی آن کار کنید.

 

اهداف خود را مشخص کنید
قبل از اینکه شروع به نوشتن خواسته های خود از وب سایت جدید بکنید کمی تمرین کنید. اولین کار مهمی که میخواهید وب سایت شما انجام دهد چیست؟ به مشتری احتمالی شما اطلاعات بدهد؟ محصول شما را بفروشد؟ به گروه فروش شما خط بدهد؟ حاوی اطلاعاتی باشد که هر کسی در آن صنعت به سایت شما رجوع کند؟ پایگاهی باشد برای فرود تبلیغات کلیکی که شما آنها را مدیریت می کنید؟ احتمالا اهداف زیادی است که شما قصد دارید از طریق وب سایت تان به آن برسید، اما لازم است شما همه آنها را نوشته سپس اولویت بندی کنید. مهمترین هدف خود را مشخص کنید. بعد از آن چند هدف دیگر که با اولویت تر و با ارتباط با هدف اصلی هستند را مشخص کنید.

مثال:

اولویت اصلی ما ایجاد آمادگی برای رهبری فروش برای تیم فروش مان است. هدف دوم ما آموزش خریدار احتمالی سرویس یا محصول و تهیه منابع متناسب است.
اولویت اصلی ما بدست آوردن اعتبار برای بدست آوردن سرمایه گذاران بالقوه است. هدف دو ما آسان سازی برقراری ارتباط با گروه ما از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی است.
 

درباره وب سایت فعلی خود صادق باشید
اگر هم اکنون وب سایت دارید آن را بطور آگاهانه و صادقانه بررسی کنید. بطور مشخص بیان کنید که وب سایت کنونی شما کافی نیست یا کار نمی کند، و به طور دقیق مشکلات آن را مشخص کنید. آیا کاربران یا مشتریان نمی دانند که کجا اطلاعات مورد نیازشان را پیدا کنند؟ آیا شما به اندازه کافی مراجعه به سایت و یا امکان پشتیبانی از کاربران ندارید؟ علیرغم زیبایی رابط کاربری آیا کارمندان شما با وارد کردن اطلاعات در سایت مشکل دارند؟ شکایت هایی که معمولا از وب سایت شما می شود کدام است؟ چه چیزی امید دارید در وب سایت شما تغییر کند؟

مثال:

با این ساختار مسیر ها و صفحات وب سایت ما نمی توانیم محصولی را که می خواهیم بیابیم. جزییات منو در صفحات مختلف تغییر می کند و این بسیار گیج کننده است.
طراحی وب سایت ما خیلی خشک است. با اینکه تعداد زیادی لوگو وجود دارد اما هیچ یک واضح و چشم گیر نیستند.
مشتریان همیشه به ما می گویند در هنگام خرید خطا دریافت می کنند و مجبور می شوند برای کامل کردن مراحل خرید با ما تماس تلفنی بگیرند.
 

عملکرد های اصلی و اختیاری وب سایت تان را مشخص کنید
این قسمتی است که طراح و توسعه دهنده وب سایت برای آن به شما صورت حساب می فرستد. بسیار مهم است که در این مورد دقیق باشد و لیستی از عملکرد های ضروری و انتخابی ( که به هزینه و زمان بستگی دارند) تهیه کنید. هرچه شما بیشتر اطلاعات داشته باشید بهتر می توانید تصمیم بگیرد.

مثال:

ضروری است که ما یک مشخص کننده دقیق و کارا برای محل فروشگاه ها داشته باشیم که بر روی همه دستگاه ها به خوبی دیده شود. امکانات اختیاری: خیلی خوب می شه اگر ما یک نقشه interactive با مقیاس و ابزار ها مختلف داشته باشیم.
ما یک وبلاگ احتیاج داریم که بتوانیم از طریق آن اطلاعات جدید را به اشتراک بگذاریم. امکان اختیاری: ما به یک کتابخانه با اطلاعات کامل از انواع اطلاعات، متن، عکس و ویدئو نیاز داریم.
 
http://darkoob.co.ir
پاسخ


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


کاربران در حال بازدید این موضوع:
1 مهمان


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به قشم ولتاژ می باشد. طراحی و اجرا توسط