• 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تابلوسازی در ایران و جهان
#1
تابلوسازی در ایران و جهان

تابلوسازی یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روش های تبلیغاتی است که قدمتی دیرینه دارد . در ابتدا مصریان با طراحی بر روی کوزه ها دست به تبلیغات زدند و سپس با صنعت چاپ که توسط گوتنبرگ آلمانی مطرح شد ، تبلیغات از طریق ساخت تابلو رشد خود را آغاز نمود  . همگام با رشد جمعیت و توسعه کسب و کارها و حرکت به سوی دنیای صنعتی و مدرنیته تمام کسب و کارها دچار تحولات عظیمی شدند . با ابداع ماشین های چاپ و حرکت دنیا به سوی صنعتی شدن صاحبین کسب و کار من جمله مغازه داران و رستوران ها اقدام به ساخت تابلوهای تبلیغاتی نمودند و آن تابلوها را معرض دید عموم قرار دادند به این طریق تابلو سازی در بین مردم رواج یافت و با ظهور صنعت لیتوگرافی تحولی نوین در دنیای تابلوسازی پدید آمد و گام های بلندی در ساخت تابلوهای تبلیغاتی برداشته شد و تابلوها به شکلی زیباتر و مدرن تر ساخته و نصب شدند .
تبلیغات از طریق ساخت تابلوهای تبلیغاتی در ایران از دهه چهلم شمسی مطرح شد و صاحبین مشاغل برآن شدند که به نوعی افراد را از نوع کسب و کار خود آگاه نمایند ، بنابراین تبلیغات خود را به طرق مختلف بر روی متریالهایی نظیر چوب ، پارچه ، کاغذ و سنگ حک نموده و در معرض دید عموم قرار دادند .
روند رشد تابلوهای تبلیغاتی :
شیشه ، چوب ، کاغذ و خوشنویسی
تابلو نئون شیشه ای
تابلو نئون پلاستیک
حروف برجسته فلزی
حروف برجسته چلنیوم
تابلو کامپوزیت
تابلو ترموود
نقش تابلوسازی در تبلیغات محیطی :
 تابلوسازی نقش بسزایی در تبلیغات محیطی دارد و می تواند تاثیر بسیاری در جذب مشتری و فروش کالا و خدمات داشته باشد. در ابتدا تابلوها به صورت تابلو نئون و تابلو فلکسی روی کار آمدند و پس از آن با ورود دستگاه های پیشرفته نظیر دستگاه برش لیزری امکان برش حروف بر روی پلکسی به صورت پیشرفته و ظرف مدت زمان کوتاه فراهم شد . به دلیل مصرف برق زیاد توسط لامپ های نئون و شکستن آنها کم کم زمینه ساخت تابلوهای تبلیغاتی کم مصرف و زیبا فراهم شد و با استفاده از نرم افزارهای طراحی امکان ساخت تابلوهای دو بعدی و سه بعدی فراهم گشت و تابلوهایی نظیر تابلو چلینوم ، تابلو استیل ، تابلو نئون پلاستیک ، تابلو ترموود ، تابلو کامپوزیت ، تابلو لایت باکس و غیره پا به عرصه تابلوسازی نهادند .
تبلیغات توسط تابلوسازی در ایران چند سالیست که  وارد صنعت تجاری شده است . و قریب به 80٪ صاحبین مشاغل خواستار برخورداری از یک تابلو تبلیغاتی خوب هستند و به طبع آن مردم به دنبال فضایی برای خرید و رفع نیاز خود هستند که علاوه بر برخورداری از کیفیت مطلوب ظاهری شیک و مدرن داشته باشد و اولین چیز برای انتخاب مشتری تابلو تبلیغاتی می باشد.


[عکس: laziz-khorak-1.jpg]


در حال حاضر برش حروف در صنعت تابلوسازی توسط دستگاه های خارجی انجام می گیرد. با اینکه این دستگاه ها برش بسیار تمیز و دقیقی دارند اما یک ایرادی  بر کار وارد است آن هم اینست که این دستگاه ها بر اساس برش حروف کشور خودشان طراحی شده و برای برش بعضی از حروف فارسی تابلو سازان در استفاده از این دستگاه ها به مشکل بر می خورند که برای حل این مشکل نیازمند دستان پر توان و هنرمند تابلوسازان هستیم که بر اثر تجربه و مهارتشان بتوانند به طور دقیق و با ظرافت هر چه تمام تر حروف طراحی شده را برش دهند. 
تابلوسازان نقش مهمی در جا به جایی رتبه و جایگاه ایران در صنعت تابلوسازی دارند زیرا تابلوسازی یک صنعت نوپا است که به شدت در حال رشد است و ما در مجموعه تابلوسازی ایمن نورتاب در تلاشیم با به کارگیری از تابلوسازان متبحر و برخوردار از دانش هنری و فنی ، ضمن ارائه بهترین خدمات با بهترین متریال روز و دستگاه های پیشرفته دنیا به مشتریان ، بتوانیم نقشی تاثیر گذار در صنعت این مملکت داشته باشیم.
صنعت تابلو سازی در سطح بین الملل با متریال چلنیوم در جایگاه بسیار خوبی است و در تمام دنیا طرفداران بسیاری نیز دارد و به همین خاطر خیلی سریع پیشرفت کرده است و خوشبختانه این صنعت در ایران هم بسیار پیشرفت داشته است و مطمئنا به زودی هم پای سطح بین الملل رقابت خواهد کرد و خود دارای سبکی مانند اروپای غربی و شمالی خواهد شد .
صنعتی ترین کشورهای جهان و جایگاه ایران در جهان :
کشور آمریکا پیشتاز دنیای صنعت می باشد و توانسته اقتصاد دنیا را در دست بگیرد طوری که با دومین رتبه صنعتی هشت صد میلیارد دلار تفاوت دارد و نیز اولین رتبه در تابلوسازی را داراست و پس از آمریکا کشورهای ژاپن ، چین ، آلمان ، انگلیس ، ایتالیا و فرانسه به ترتیب از لحاظ صنعتی حرف اول را می زنند اما از لحاظ صنعتی ایران در بین این کشورها جایگاهی ندارد .
جایگاه تابلوسازی ایران در جهان  :
در حوزه تابلوسازی ایران دارنده رتبه چهارم می باشد . یکی از بروزترین و پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی که به عنوان تابلو مغازه یا تابلو فروشگاهی نصب می شود تابلو چلنیوم می باشد که با پیشرفت هایی که در حوزه تابلوسازی پدید آمده است این تابلو طبق متدها و سبک های متعدد نظیر تابلو چلنیوم ستاره ای ، تابلو چلنیوم ساده ، تابلو چلنیوم الماسی ، تابلو چلنیوم کریستالی ، تابلو چلنیوم لترمکس  پیاده سازی می شوند .
حال در این جا یک سوال مطرح می شود و آن اینکه تابلوهای تبلیغاتی چه نقشی در فضای شهری ایفا می کنند ؟
تابلوها بخش مهمی از فضای شهری را در بردارند به گونه ای که اگر این تابلوها به صورت نامنظم و در فواصل نامعینی نصب شوند می توانند سبب اختشاش محیط شهری شده و زیبایی شهرها را زیر سوال ببرند اما در صورتی که به درستی و طبق قوانین استاندارد نصب شوند نه تنها چهره شهرها را مخدوش نکرده بلکه سبب زیبایی آن نیز می شوند . یکی از پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی که ما در همه ی نقاط شهر می بینیم تابلو مغازه و بیلبوردهای تبلیغاتی می باشند که نقش بسزایی در جذب مشتری و معرفی برند ایفا می کنند .
از مهمترین ویژگی های که سبب منحصر به فرد بودن یک تابلوی تبلیغاتی می شود می توان به مواردی از قبیل حجیم سازی حروف برجسته ، نورپردازی و اعمال افکت های نوری خاص ، استفاده از ترکیب رنگی متناسب با نوع تابلوی تبلیغاتی و موقعیت مکانی تابلو و تعیین چهارچوب کلی و مناسب برای تابلو تبلیغاتی اشاره نمود .
پاسخ


Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


کاربران در حال بازدید این موضوع:
1 مهمان


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به قشم ولتاژ می باشد. طراحی و اجرا توسط